Monday, November 4, 2013

آغاز سخن

با سلام
تصمیم گرفتم این وبلاگ را ایجاد کنم تا در مورد موضوعات مورد علاقه ام مطلب بنویسم و با دیگران به اشتراک بگذارم. البته از آنجایی که بیشترِ مطالعه و دلمشغولی و در کل علاقه ام، حول و حوش موضوعات اجتماعی است، سعی بر آن خواهم داشت که روی خط این موارد حرکت کنم؛ چرا که احساس می کنم با توجه به شرایط اجتماعی جامعه ی ایران و گرفتاری هایی که سال ها با من، خانواده و تمام کسانم بوده و هست و برای نجات خودمان از این فلاکت، باید بیشتر و بیشتر به عوامل دخیل در این اوضاع نابسامان پرداخت؛ از سیاست و فرهنگ و عرف گرفته تا جهل و خرافات و رسوم نابجا! البته که هر کدام از این ها سهمی در ساخت بنیان های فکری و اوضاع اجتماعی مردم یک جامعه داشته و دگرگون کردن یا ریشه کن کردن آنها گاه به دهه ها و قرن ها تلاش و آگاهی رسانی نیازمند است.
از همین رو، هرکدام از ما که به اندک آگاهی ای می رسد و احساس می کند می تواند دیگران را بیدار کند، کمترین وظیفه اش همین است که دانش خود را با دیگران سهیم شود. هرچند، در پس تمام این ها، مشکلی بزرگ به نام حکومت اسلامی بر ایرانِ ما سایه افکنده که مبارزه با آن و نشر جنایاتِ آن از اوجب واجبات و تکلیفِ بی قید و شرط است.
خوشبختانه دنیا دنیای اطلاعات و ارتباطات است و هرکس می تواند اندیشه هایش را در کمترین زمان و با بیشترین حجم در اختیار دیگران در سرتاسر دنیا قرار دهد. چه بسا همین آگاهی های کوچک، قطره قطره به هم پیوسته و سال ها بعد نتیجه دهد...

No comments:

Post a Comment