Thursday, February 19, 2015

درخواست امضا برای آزادی "محمدرضا پورشجری"

13 روز از اعتصاب غذای محمدرضا پورشجری گذشت.
میترا پورشجری، دختر این زندانی دربند، در صفحه ی شخصی اش در فیس بوک نوشت:
"يكي از هم بنديان پدرم خبر داد:
دو روز پيش در پي افت فشار شديد بابام رو به بهداري منتقل كردند ولي از زدن سرم خودداري كرده و دوباره به انفرادي بازگشته، وضعيت جسمي پدرم رو وخيم خبر دادند....
اميدوارم زودتر اين روزهاي سخت با انتظار كشنده تموم شود!!
امروز سيزدهمين روز اعتصاب غذاي پدرم هست، هر روز نگراني ام براي وضعيت سلامت و جان او بيشتر ميشود.."

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=793031007458523&set=a.416285568466404.98691.100002548934469&type=1&theater

محمدرضا پورشجري وبلاگ نویس 54 ساله ی وبلاگ «گزارش به خاك ايران» با نام مستعار «سيامك مهر» كه در سال ١٣٨٩ به اتهام نقد به اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی به چهارسال حبس تعزيري محكوم شد و در ابتدای زندانی شدن به مدت هشت ماه در سلول انفرادي و تحت فشار بازپرسی و شكنجه بود. همچنین ایشان را برای اذیت و آزار بیشتر، دوسال و نيم در بند جرايم عادي و خاص نگهداری کردند. ایشان در شرايط سخت روحی و روانی زندان دو مرتبه سكته قلبي کرده، و همچنین در طی مدت زندان به بيماريهاي دیگر نیز مبتلا گردید.
محمد رضا پور شجری پس از سپری کردن دوران بازداشت، در اول شهریور ماه ١٣٩٣ آزاد و بلافاصه پس از ٣٨ روز توسط ماموران حکومتی، دستگير و پس از يك ماه بازداشت غیر قانونی در انفرادي او را به زندان مرکزی کرج انتقال دادند. ایشان هفته گذشته و پس از چهارماه بلاتكليفي درزندان بمنظور اعتراض به بازداشت غیر قانونی که بر اساس اتهامات دروغين و صرفا پرونده سازي وزارت اطلاعات انجام گرفت، از جمعه ١٨ بهمن ماه اقدام به اعتصاب غذا كرده اند و به سلول انفرادي منتقل شده امد و تا كنون هيچ خبري دقيقي از وضعيت ايشان نيست.
اتهامات جدید بر علیه محمد رضا پورشجری، "سیامک مهر" تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملي از طريق ارتباط با افراد ضد انقلاب، و گزارشگر ويژه سازمان ملل (دكتر احمدشهيد) می باشد. این در حالیست که وی در مدت کوتاه بعد از آزادي از زندان هيچگونه فعاليتي بر علیه جمهوری اسلامی انجام نداده و پرونده سازی ها كاملاً ساختگی و بي پایه و اساس است.
ميترا پورشجري، تنها فرزند محمدرضا پورشجری، وضعيت حاد جسمي پدرش را با توجه به اعتصاب غذاي اخير بسیار نگران كننده دانست و خواستار حمايت و پشتيباني تمامی آزادیخواهان و فعالين حقوق بشر براي آزادي بي قيد و شرط پدرش شد.

No comments:

Post a Comment